1. Terapia logopedyczna – wady wymowy | |
Forma zajęć: | terapia indywidualna |
Cel: | wywołanie i utrwalenie prawidłowej artykulacji |
Adresaci: | dzieci i młodzież w każdym wieku |
Miejsce: | poradnia |
Czas trwania: | do 45 minut |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
2. Terapia logopedyczna – opóźniony rozwój mowy | |
Forma zajęć: | terapia indywidualna |
Cel: | stymulowanie rozwoju mowy i języka, rozwijanie kompetencji komunikacyjnej oraz językowej |
Adresaci: | dzieci z opóźnionym rozwojem mowy |
Miejsce: | poradnia |
Czas trwania: | do 45 minut |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
3. Terapia logopedyczna – jąkanie i giełkot | |
Forma zajęć: | terapia indywidualna |
Cel: | usunięcie lub złagodzenie objawów występujących w jąkaniu i giełkocie |
Adresaci: | dzieci i młodzież w każdym wieku |
Miejsce: | poradnia |
Czas trwania: | do 45 minut |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
4. Terapia logopedyczna – mowa rozszczepowa | |
Forma zajęć: | terapia indywidualna |
Cel: | usprawnienie artykulacji umożliwiające komunikowanie się z otoczeniem, poprawa funkcjonowania językowego dziecka |
Adresaci: | dzieci i młodzież w każdym wieku |
Miejsce: | poradnia |
Czas trwania: | do 45 minut |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
5. Terapia logopedyczna – zaburzenia słuchu | |
Forma zajęć: | terapia indywidualna |
Cel: | kształcenie percepcji mowy, rozwijanie sprawności językowych i komunikacyjnych |
Adresaci: | dzieci i młodzież w każdym wieku |
Miejsce: | poradnia |
Czas trwania: | do 45 minut |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
Prowadzący: | Ewa Cieplińska |
6. Terapia logopedyczna – dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (autyzm, Zespół Aspergera, niepełnosprawność intelektualna, niedokształcenie mowy o typie afazji, mózgowe porażenie dziecięce, wady genetyczne) |
|
Forma zajęć: | terapia indywidualna |
Cel: | stymulacja rozwoju mowy i języka poprzez budowanie i rozwijanie kompetencji językowej i komunikacyjnej |
Adresaci: | dzieci i młodzież w każdym wieku |
Miejsce: | poradnia |
Czas trwania: | do 45 minut |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
7. Przesiewowe badanie narządów zmysłów przy użyciu „Platformy Badań Zmysłów” | |
Forma zajęć: | badanie indywidualne |
Cel: | wczesne wykluczenie zaburzeń wzroku, słuchu i mowy |
Adresaci: | dzieci od 5 roku życia |
Miejsce: | poradnia lub inna placówka |
Czas trwania: | ok. 45 minut |
Zasady kwalifikacji: | pisemne zgłoszenie od osób indywidualnych lub placówek do poradni |
Prowadzący: | Anna Bazuła, Agnieszka Ługowska |
8. Terapia grupowa – jąkanie | |
Forma zajęć: | ćwiczenia dla 2 osób – w grupie |
Cel: | poznanie swoich trudności w mowie oraz sposobów radzenia sobie z jąkaniem w życiu codziennym |
Adresaci: | dzieci i młodzież szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Miejsce: | poradnia |
Czas trwania: | od 45 min . do 60 min. raz w miesiącu |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | zapisy w sekretariacie, po diagnozie kwalifikacyjnej |
Prowadzący: | Maria Szajnowska |