1. Diagnoza pedagogiczna | |
Forma zajęć: | Badanie pedagogiczne |
Cel: | Rozpoznanie przyczyn obserwowanych u dziecka trudności szkolnych |
Adresaci: | dzieci i młodzież |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | Jedno lub dwa spotkania |
Częstotliwość: | W zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
Prowadzący: | pedagodzy poradni |
2. Diagnoza dyskalkulii | |
Forma zajęć: | badanie pedagogiczne |
Cel: | Rozpoznanie przyczyn obserwowanych u dziecka trudności matematycznych |
Adresaci: | dzieci lub młodzież |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | Minimum 4 spotkania |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb dziecka |
Zasady kwalifikacji: | Wniosek rodziców – diagnoza dzieci w wieku 10-15 |
Prowadzący: | pedagodzy i psycholodzy poradni |
3. Terapia dzieci w młodszym wieku szkolnym z problemami w nauce czytania i pisania | |
Forma zajęć: | ćwiczenia indywidualne |
Cel: | usprawnianie funkcji percepcyjno–motorycznych oraz sprawności czytania i pisania |
Adresaci: | uczniowie klas I – III szkoły podstawowej |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | 45 minut |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb dziecka |
Zasady kwalifikacji: | po diagnozie kwalifikacyjnej |
Prowadzący: | pedagodzy poradni |
4. Zajęcie ogólnorozwojowe dla dzieci w wieku przedszkolnym | |
Forma zajęć: | ćwiczenia indywidualne |
Cel: | stymulowanie rozwoju poznawczego, rozwijanie funkcji percepcyjno – motorycznych |
Adresaci: | dzieci w wieku od 3 do 6 roku życia |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | 45 minut co 2 tygodnie lub raz w miesiącu |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb dziecka |
Zasady kwalifikacji: | po diagnozie kwalifikacyjnej |
Prowadzący: | Ewa Cieplińska |
5. Terapia pedagogiczna dzieci z uogólnionymi trudnościami w nauce | |
Forma zajęć: | indywidualnie |
Cel: | usprawnianie zaburzonych funkcji |
Adresaci: | dzieci i młodzież |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | 45 minut |
Częstotliwość: | minimum 1 raz w miesiącu |
Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców, po diagnozie kwalifikacyjnej |
Prowadzący: | pedagodzy poradni |
6. Terapia pedagogiczna dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu | |
Forma zajęć: | terapia indywidualna |
Cel: | usprawnianie techniki czytania i pisania, usprawnianie grafomotoryki, ćwiczenia ortograficzne, doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, pamięci słuchowej |
Adresaci: | uczniowie szkół podstawowych |
Miejsce: | poradnia |
Czas trwania: | 45 minut |
Częstotliwość: | 1 raz w miesiącu – minimum 6 miesięcy |
Zasady kwalifikacji: | po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej |
Prowadzący: | pedagodzy poradni |
7. Diagnoza Ryzyka Dysleksji | |
Forma zajęć: | diagnoza grupowa w klasach |
Cel: | wyłonienie dzieci zagrożonych specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
Adresaci: | dzieci 6 letnie oraz uczniowie klas I – III szkoły podstawowej |
Miejsce: | poradnia lub placówka |
Czas trwania: | Jednorazowo |
Częstotliwość: | według potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | na wniosek rodziców |
Prowadzący: | pedagodzy poradni |
8. Diagnoza Ryzyka Dyskalkulii | |
Forma zajęć: | diagnoza indywidualna |
Cel: | wyłonienie dzieci zagrożonych specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki |
Adresaci: | dzieci 5 – 6 letnie oraz uczniowie klas I szkoły podstawowej |
Miejsce: | poradnia lub placówka |
Czas trwania: | Jednorazowo |
Częstotliwość: | według potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | na wniosek rodziców |
Prowadzący: | pedagodzy poradni |
9. Zajęcia grupowe „Zabawa dźwiękiem” | |
Forma zajęć: | zajęcia grupowe |
Cel: | rozwijanie funkcji słuchowych |
Adresaci: | dzieci od 5 do 7 roku życia |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | 45 minut |
Częstotliwość: | raz w tygodniu (8 spotkań) |
Zasady kwalifikacji: | zapisy w sekretariacie poradni |
Prowadzący: | Ewa Cieplińska |
10. Program profilaktyczno-edukacyjny „Mogę widzieć lepiej” | |
Forma zajęć: | zajęcia grupowe |
Cel: | profilaktyka dbania o wzrok, usprawnianie funkcji wzrokowych |
Adresaci: | Dzieci w wieku 5-6 lat |
Miejsce: | przedszkola |
Czas trwania: | 60 min |
Częstotliwość: | 1 spotkanie w placówce |
Zasady kwalifikacji: | wniosek dyrektora szkoły złożony w sekretariacie poradni |
Prowadzący: | Aneta Płaczek, Agnieszka Śliwa, Agnieszka Strzesak |