| 1. Terapia psychologiczna – ogólnorozwojowa | |
| Forma zajęć: | terapia indywidualna |
| Cel: | funkcji poznawczych, percepcji wzrokowej i słuchowej, sprawności manualnej i grafomotorycznej, umiejętności współpracy; rozwijanie obszarów opóźnionych w rozwoju dziecka |
| Adresaci: | dzieci w wieku przedszkolnym |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | 45 minut 2 – 4 razy w miesiącu |
| Częstotliwość: | w zależności od potrzeb i indywidualnej wydolności psychofizycznej dziecka |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców, po diagnozie kwalifikacyjnej |
| Prowadzący: | Anna Romanowicz, Monika Sęk, Elżbieta Wzorek,
Ewa Faliszek – Podgórska, Agnieszka Strzesak, Aleksandra Flasz-Gębarowska |
| 2. „Pokonać nieśmiałość” | |
| Forma zajęć: | indywidualna pomoc psychologiczna |
| Cel: | radzenie sobie z własną nieśmiałością |
| Adresaci: | dzieci i młodzież (przy współpracy rodziców) |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | ustalany indywidualnie |
| Częstotliwość: | co 2 tygodnie |
| Zasady kwalifikacji: | na wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia, po diagnozie kwalifikacyjnej |
| Prowadzący: | Anna Romanowicz |
| 3. Pomoc psychologiczna | |
| Forma zajęć: | indywidualne spotkania z psychologiem |
| Cel: | w zależności od zgłaszanego problemu |
| Adresaci: | dzieci i młodzież z problemami emocjonalnymi, lękowe, nieśmiałe, moczące się, inne |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | ustalany indywidualnie |
| Częstotliwość: | ustalana indywidualnie |
| Zasady kwalifikacji: | na wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
| Prowadzący: | psycholodzy poradni |
| 4. Trening umiejętności społecznych | |
| Forma zajęć: | zajęcia grupowe, maksymalnie 4 osoby |
| Cel: | ćwiczenie umiejętności społecznych |
| Adresaci: | dzieci i młodzież z Zespołem Aspergera |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | ustalany po zebraniu grupy |
| Częstotliwość: | co 2 tygodnie |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców, po diagnozie kwalifikacyjnej |
| Prowadzący: | Elżbieta Wzorek, Anna Ustjanowska, Monika Sęk, Justyna Kupiec-Doroż |
| 5. Terapia psychologiczna dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | |
| Forma zajęć: | zajęcia grupowe (2 osobowe grupy) |
| Cel: | wspieranie rozwoju poznawczego, społecznego i emocjonalnego uczniów |
| Adresaci: | uczniowie z autyzmem uczący się w klasach integracyjnych, uczniowie z Zespołem Aspergera |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | cały rok szkolny |
| Częstotliwość: | 3 – 4 tygodnie |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców, kwalifikacja po diagnozie |
| Prowadzący: | Elżbieta Wzorek |
| 6. Zajęcia socjoterapeutyczne dla uczniów z trudnościami emocjonalnymi | |
| Forma zajęć: | grupowe (do 10 osób) |
| Cel: | wzmacnianie rozwoju emocjonalno- społecznego |
| Adresaci: | uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | 10 spotkań po 45 minut |
| Częstotliwość: | raz w tygodniu |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek rodzica, po diagnozie kwalifikacyjnej |
| Prowadzący: | Bernadetta Kogut, Monika Sęk |
| 7. Efektywne uczenie się | |
| Forma zajęć: | warsztaty |
| Cel: | poznawanie technik skutecznego uczenia się i zapamiętywania |
| Adresaci: | uczniowie szkół podstawowych (klasy IV-VIII) i ponadpodstawowych |
| Miejsce: | szkoła |
| Czas trwania: | 1 spotkanie po 2 godziny lekcyjne |
| Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
| Zasady kwalifikacji: | |
| Prowadzący: | Bernadetta Kogut, Iwona Mielec, Jessika Trojak, Justyna Kupiec-Doroż, Monika Sęk |
| 8. Efektywna nauka – Twój styl uczenia się | |
| Forma zajęć: | warsztaty |
| Cel: | poznanie optymalnego sposobu uczenia się |
| Adresaci: | uczniowie szkół podstawowych i ponadgimnazjalnych |
| Miejsce: | szkoła |
| Czas trwania: | 2 – 3 spotkania po 2 godziny lekcyjne |
| Częstotliwość: | w zależności od ilości zgłoszeń |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek dyrektora szkoły złożony w sekretariacie poradni |
| Prowadzący: | Maria Tarnopolska, Aleksandra Flasz-Gębarowska, Monika Sęk |
| 9. „Twórczy umysł”- zajęcia dla uczniów zdolnych | |
| Forma zajęć: | warsztaty grupowe (maksymalnie 8 osób) |
| Cel: | rozwijanie funkcji poznawczych, twórczego myślenia, mocnych stron dziecka, efektywnego uczenia się, komunikacji, umiejętności radzenia sobie ze stresem |
| Adresaci: | uczniowie zdolni szkół podstawowych klas IV-VI, badani wcześniej w poradni |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | 90 minut raz w tygodniu |
| Częstotliwość: | 5 spotkań |
| Zasady kwalifikacji: | zapisy na listę w sekretariacie osobiście lub telefonicznie |
| Prowadzący: | Anna Romanowicz |
| 10. Program profilaktyczno-edukacyjny. Efektywne uczenie się – „3 razy Z – ZAKUĆ, ZDAĆ, ZAPAMIĘTAĆ” | |
| Forma zajęć: | warsztaty (wykład + ćwiczenia) |
| Cel: | poznawanie technik skutecznego uczenia się i zapamiętywania |
| Adresaci: | uczniowie szkół podstawowych od klasy IV-VI |
| Miejsce: | szkoły |
| Czas trwania: | 2 spotkania po 2 godziny lekcyjne |
| Częstotliwość: | Raz dla danej klasy |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek dyrektora szkoły złożony w sekretariacie poradni |
| Prowadzący: | Anna Romanowicz |
| 11. „Efektywne uczenie się – ZAKUĆ, ZDAĆ, ZAPAMIĘTAĆ” | |
| Forma zajęć: | warsztaty |
| Cel: | poznawanie technik skutecznego uczenia się i zapamiętywania |
| Adresaci: | uczniowie szkół podstawowych od klasy IV do VI |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | 4–5 spotkań po 60 minut |
| Częstotliwość: | raz w tygodniu |
| Zasady kwalifikacji: | |
| Prowadzący: | Anna Romanowicz |
| 12. „Skoncentrowany mózg”- warsztaty dla dzieci mających trudności z koncentracją i organizacją działania | |
| Forma zajęć: | warsztaty w grupach 5-6 osobowych |
| Cel: | rozwijanie zdolności koncentracji uwagi i innych funkcji wykonawczych
metodą Map Myśli Tony’ego Buzana |
| Adresaci: | uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | 5 spotkań po 60 minut |
| Częstotliwość: | raz w tygodniu |
| Zasady kwalifikacji: | |
| Prowadzący: | Agnieszka Strzesak, Iwona Wróbel-Przebięda |
| 13. „Młody geniusz w podstawówce” | |
| Forma zajęć: | zajęcia grupowe |
| Cel: | wspieranie rozwoju uczniów zdolnych |
| Adresaci: | uczniowie szkół podstawowych od klasy IV -VIII |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | 6 spotkań po 2 godziny lekcyjne |
| Częstotliwość: | raz w tygodniu |
| Zasady kwalifikacji: | |
| Prowadzący: | Karolina Zając-Feledyn |
| 14. Program profilaktyczno-edukacyjny „COVID-owy świat. Zdrowie psychiczne młodzieży” | ||
| Forma zajęć: | Zajęcia grupowe dla klas | |
| Cel: | – Rozwijanie kompetencji emocjonalnych związanych z radzeniem sobie z emocjami, szczególnie trudnymi oraz ze stresem w czasie pandemii,
– Identyfikacja dostrzeżonych przez uczniów zmian wywołanych przez pandemię koronawirusa w obszarze globalnym, lokalnym, rodzinnym i osobistym; – Poszerzenie wiedzy o dostępnych placówkach, infoliniach telefonicznych, stronach internetowych instytucji udzielających wsparcia, pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży. |
|
| Adresaci: | Uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych | |
| Miejsce: | Szkoła | |
| Czas trwania: | 4 spotkania po 45 min | |
| Częstotliwość: | Raz w tygodniu | |
| Zasady kwalifikacji: | Uzupełnienie formularzu zgłoszeniowego przez dyrektora szkoły | |
| Prowadzący: | Osoby odpowiedzialne za opracowanie programu: Karolina Zając-Feledyn, Daria Tyro, Jessika Trojak, Agnieszka Śliwa, Anna Urbańska-Galas, Justyna Kupiec-Doroż, Piotr Wolak | |
