1. Prawidłowy rozwój mowy i jego wpływ na edukację dziecka | |
Forma zajęć: | prelekcja |
Cel: | zaangażowanie rodziców w świadome i właściwe uczestnictwo w procesie rozwoju mowy dziecka |
Adresaci: | rodzice |
Miejsce: | poradnia, przedszkole |
Czas trwania: | do 30 min. |
Zasady kwalifikacji: | wniosek dyrektora placówki |
Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
2. Unikanie złych nawyków wpływających niekorzystnie na kształtowanie się właściwego rozwoju mowy – profilaktyka zaburzeń sprawności językowych dzieci do 7 roku życia. | |
Forma zajęć: | prelekcja |
Cel: | wspieranie rodziców w ich wychowawczej roli i opiece nad dzieckiem, promowanie wśród rodziców działań profilaktycznych związanych z kształtowaniem się mowy dziecka |
Adresaci: | rodzice |
Miejsce: | poradnia, przedszkole |
Czas trwania: | do 30 min. |
Zasady kwalifikacji: | wniosek dyrektora placówki |
Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
3. Stymulacja rozwoju językowego dzieci | |
Forma zajęć: | prelekcja |
Cel: | promowanie wśród rodziców działań profilaktycznych związanych z kształtowaniem się mowy dziecka |
Adresaci: | rodzice |
Miejsce: | poradnia, przedszkole |
Czas trwania: | do 30 min. |
Zasady kwalifikacji: | wniosek dyrektora placówki |
Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
4. Etapy rozwoju mowy dziecka do 7 roku życia | |
Forma zajęć: | prelekcja |
Cel: | dostarczenie informacji na temat kształtowania się rozwoju mowy, normach i nieprawidłowościach językowych |
Adresaci: | rodzice |
Miejsce: | poradnia, przedszkole |
Czas trwania: | do 30 min. |
Zasady kwalifikacji: | wniosek dyrektora placówki |
Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
5. Dziecko z niepłynnością w środowisku przedszkolnym/ szkolnym | |
Forma zajęć: | spotkanie z nauczycielami |
Cel: | wskazówki dla nauczycieli, jak postępować i jak wspierać dziecko z niepłynnością |
Adresaci: | rodzice, nauczyciele |
Miejsce: | poradnia, przedszkole |
Czas trwania: | do 30 min. |
Zasady kwalifikacji: | wniosek dyrektora placówki |
Prowadzący: | Agnieszka Ługowska |
6. Wpływ wysokich technologii na rozwój mowy dzieci | |
Forma zajęć: | prelekcja |
Cel: | profilaktyka logopedyczna, informacje na temat wpływu wysokich technologii na rozwój mowy dziecka. |
Adresaci: | rodzice |
Miejsce: | poradnia, przedszkole |
Czas trwania: | do 30 min. |
Zasady kwalifikacji: | wniosek dyrektora placówki |
Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
7. Adaptacja małego dziecka do przedszkola | |
Forma zajęć: | prelekcje |
Cel: | wspieranie, rozwijanie kompetencji wychowawczych |
Adresaci: | rodzice dzieci przedszkolnych (3-6 lat) |
Miejsce: | przedszkole |
Czas trwania: | do 45 minut, jednorazowo |
Zasady kwalifikacji: | zapisy w sekretariacie |
Prowadzący: | Ewa Faliszek-Podgórska, Iwona Mielec |
8. Wspieranie rozwoju emocjonalnego | |
Forma zajęć: | prelekcje |
Cel: | wspieranie, rozwijanie kompetencji wychowawczych |
Adresaci: | rodzice dzieci przedszkolnych (3-6 lat) |
Miejsce: | przedszkole |
Czas trwania: | do 45 minut, jednorazowo |
Zasady kwalifikacji: | zapisy w sekretariacie |
Prowadzący: | Ewa Faliszek-Podgórska |
9. Psychologiczne uwarunkowania niepowodzeń szkolnych, jak dbać o dobry kontakt z dzieckiem | |
Forma zajęć: | prelekcje |
Cel: | poszerzenie wiedzy w zakresie przyczyn niepowodzeń szkolnych |
Adresaci: | rodzice |
Miejsce: | szkoła, placówka |
Czas trwania: | 30-40 minut |
Zasady kwalifikacji: | na wniosek dyrektora placówki |
Prowadzący: | Bernadetta Kogut |
10. Trudności emocjonalne – skuteczne oddziaływania wychowawcze | |
Forma zajęć: | prelekcje |
Cel: | poszerzenie wiedzy w zakresie oddziaływań rodziców zaspokajających potrzeby emocjonalne dzieci |
Adresaci: | rodzice |
Miejsce: | szkoła, placówka |
Czas trwania: | 30-40 minut, jednorazowo |
Zasady kwalifikacji: | na wniosek dyrektora placówki |
Prowadzący: | Bernadetta Kogut |