Fundacja Alegoria, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tarnowie oraz Specjalistyczna Poradnia Profilaktyczno-Terapeutyczna w Tarnowie zapraszają dyrektorów, nauczycieli, pedagogów na konferencję poświęconą temu, jak przechodzić przez różne sytuacje pedagogiczne i odnajdywać w nich sens.
Spotkamy się 06 października 2022 r.
Miejsce konferencji: Aula Zespołu Szkół Muzycznych im I. J. Paderewskiego w Tarnowie, ul. Norberta Lippóczy’ego 4
Zapisy pod linkiem: dezINTEGRACJA 2.0 Jak odkrywać sens w kryzysie? Konferencja Tarnów (subscribepage.com)
Program konferencji
9.00 Rozpoczęcie konferencji
- Jarosław Flis:Uzupełniające się odmienności
- Ania Borowiec Majkowska:Podręczna apteczka samopomocy – co dobrze wiedzieć o mechanizmach reakcji na stres i jak uchronić się przed jego szkodliwymi skutkami?
10.45 -11.15 Przerwa kawowa
- Katarzyna Kudyba: Lubię to! Uzależnienia behawioralne a dzieci i młodzież szkolna
- Damian Gurba:Kiedy wulkany stają się rozwiązaniem?
- Panel dyskusyjny prelegentów
14.00 Zakończenie konferencji
Prelegenci
Jarosław Flis, prof. UJ – jest socjologiem zajmującym się komunikowaniem politycznym, w szczególności zaś jego społecznymi i instytucjonalnymi uwarunkowaniami. Jest autorem książek Złudzenia wyboru (2014) oraz Samorządowe public relations (2007). Ma w swoim dorobku współpracę z instytucjami publicznymi – od małych gmin do Sejmu, KPRM i Kancelarii Prezydenta RP. W latach 1993-1997 pracował jako rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Krakowa. Komentuje wydarzenia polityczne dla szerokiego wachlarza mediów. Jest stałym współpracownikiem „Tygodnika Powszechnego”.
Anna Borowiec-Majkowska – absolwentka psychologii stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim, Całościowego Szkolenia w Zakresie Psychoterapii, atestowanego przez Zarząd SNP Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Podyplomowego Studium Pomocy Psychologicznej w Dziedzinie Seksuologii na UAM w Poznaniu, studiów podyplomowych z psychologii i pedagogiki sądowej w WSB-NLU. Ma status asystenta psychodramy wg Moreno, jest certyfikowanym: seksuologiem klinicznym, TRE® Providerem i realizatorem „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców”. Uczestniczka licznych warsztatów i konferencji specjalistycznych prowadzonych przez osoby różnych narodowości, reprezentujących różne kultury, m.in. „Terapia poliwagalna w pracy z traumą, strachem, izolacją, stresem”, „Life Force – access your energy , „Odnajdywanie swojej emocjonalnej żywotności”.
Katarzyna Kudyba – pedagog i psycholog z trenerskim doświadczeniem zawodowym w obszarze profilaktyki uzależnień, nowych mediów i przeciwdziałania przemocy w rodzinie. W swojej praktyce zawodowej przeprowadziła kilka tysięcy godzin warsztatów, szkoleń, konsultacji skierowanych zarówno do osób dorosłych jak i do dzieci oraz młodzieży. Absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej na Uniwersytecie Jagiellońskim, psychologii na SWPS w Katowicach, ukończyła także studia Social Media & Content Marketing na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie. Jednak, co najważniejsze, jest praktykiem i biegłym znawcą wirtualnej przestrzeni. Jej wykłady i warsztaty boleśnie uświadamiają Nauczycielom i Rodzicom, że często nie mamy pojęcia, w jakich wirtualnych światach poruszają się nasze dzieci, już od wczesnego dzieciństwa. Po tych warsztatach świat staje się nieco inny…
Damian Gurba – psycholog, trener, coach. Od 2009 współtworzy Gabinet Psychoterapii i Coachingu w Lublinie, gdzie pomaga Klientom wyznaczać cele i nabrać zaufania do własnych możliwości i wyborów. Wspieram ludzi w budowaniu ich własnego sukcesu i poczucia szczęścia w sposób, który uwzględnia ich osobiste potrzeby, przekonania i wartości którymi się kierują. W pracy ważne jest dla mnie całościowe spojrzenie, indywidualne podejście do każdego człowieka, poszanowanie dla jego wartości, czasu i miejsca na drodze życia. Prywatnie pasją są góry i podróże, o których opowiada na blogu: psychologwgorach.pl i w mediach społecznościowych. Realizuje projekt zdobycia Wulkanicznej Korony Ziemi.
Projekt współfinansowany z Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości