OFERTA PORADNI
dla przedszkoli i szkół (dla uczniów, nauczycieli i rodziców)
na rok szkolny 2024/2025
Zapotrzebowanie na przeprowadzenie zajęć i spotkań przez pracowników poradni w przedszkolach i szkołach można składać w sekretariacie poradni w formie pisemnej (druk do pobrania) do 30 września 2024 roku.
Wnioski będą rozpatrywane indywidualnie po ustaleniu szczegółów i realizowane z uwzględnieniem zasobów kadrowych poradni oraz kolejności zgłoszeń.
*BADANIA PRZESIEWOWE W PRZEDSZKOLACH
Badania psychologiczne i logopedyczne przeprowadzane na terenie przedszkoli – Ocena możliwości poznawczych – wstępna diagnoza gotowości szkolnej.
*ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW
- Warsztaty z doradztwa zawodowego – zajęcia dla uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych oraz 1 i 2 szkół ponadpodstawowych
- Efektywne uczenie się – warsztaty dla uczniów klas 4 – 7 szkół podstawowych oraz klas 1 i 2 szkół ponadpodstawowych
- Mogę widzieć lepiej – program edukacyjno-profilaktyczny dla dzieci 5-6 –letnich
- Nie taki stres straszny– warsztaty radzenia sobie ze stresem – zajęcia dla ósmoklasistów i dla maturzystów
- Emocje. Jak sobie radzić z trudnymi emocjami – warsztaty dla uczniów klas 4 – 6
- Komunikacja interpersonalna i techniki aktywnego słuchania – warsztaty dla uczniów klas o profilu psychologicznym szkół ponadpodstawowych
- Poznaj swoje mocne strony – warsztaty o poczuciu własnej wartości dla uczniów klas 7 i 8
*SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH
- Specyficzne trudności w uczeniu się – diagnoza, terapia, dostosowanie wymagań
- Relacje rodzic-nauczyciel-uczeń
- Działalność Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, wydawane dokumenty, interpretacja zaleceń – w świetle przepisów prawa oświatowego
*PRELEKCJE DLA RODZICÓW/NAUCZYCIELI/WYCHOWAWCÓW
- Zespół Aspergera. Jak pracować z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Mutyzm wybiórczy – objawy, diagnoza, postepowanie terapeutyczne w przedszkolu i w szkole
- Stymulowanie/kształtowanie/wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym.
- Profilaktyka zaburzeń sprawności językowych. Wczesna interwencja logopedyczna
- Gotowość szkolna – wspomaganie rozwoju dziecka w kontekście rozpoczęcia nauki w szkole